شعر، موسیقی، داستان و ....

مطالب متنوع و جذاب

شعر، موسیقی، داستان و ....

مطالب متنوع و جذاب

معرفی وبلاگ ریاضی جدید پایه ششم دبستان

معرفی وبلاگ ریاضی جدید پایه ششم دبستان

به دلیل تغییر کتاب درسی ریاضی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 96-95 و به خاطر ارائه اطلاعات و نکات جدید این کتاب، وبلاگ ریاضی جدید ششم ابتدایی ایجاد شد.

 

http://riazi6th.mihanblog.com

 

کتاب درسی ریاضی پایه ششم ابتدایی, ریاضی پایه ششم ابتدایی, کتاب درسی ریاضی جدید پایه ششم ابتدایی, ریاضی جدید پایه ششم ابتدایی, ریاضی جدید ششم ابتدایی, ریاضی جدید پایه ششم دبستان, ریاضی جدید ششم دبستان

دشمن خواب

روی ماهت همه  شب  دشمن  خواب است گُلم

بین  ما   فاصله    بی حدّ و حساب   است    گُلم

نوشداروی دلِ  زخمی  من   شربت    تو    است

شهد   نوشین    لبت    شربت   ناب   است  گُلم

منتظر      بودمت        ای     دلبر   زیبا   رُخ     ما

بهر  دیدار  تو  دل در  تب  و   تاب   است       گُلم

آه   بازی   مکن   ای   یار   چُنین    با    دل    من

مرگِ  دل  ساده تر  از  مرگ  حُباب  است    گُلم

آن صفایی  که  به  این  کوچه ی  دل آمده است

همه   از    مرحمت    عطر    گُلاب  است     گُلم

تشنه ام   تشنه ی  آن  چشمه ی  خندا ن   لبت

گر چه دیری است که دل سیرِ سراب است گُلم

امشب ای ساقی  سیمینْ رُخِ  میخانه ی عشق

دل ِ  من  مست  تر  از  مست  شراب است گُلم

باز گفتم   ندهم   دل    به   غم    عشق   کسی

عاقبت   بلبلِ    دل   صید    عُقاب     است   گُلم

نظری    کن تو  به   این    چهره ی  غمگینِ دلم

چهره ها گر چه نهانْ زیر     نقاب     است    گُلم

هان غنیمت شُمُر این لحظه ی  دیدار  که   چون

کار این چرخِ   جفا   پیشه   شتاب   است     گُلم

یک شب    افتاد   در این برکه ی دلْ نقشِ  رُخت

حیفْ رؤیای (من و تو)  نقش  بر آب  است   گُلم

هرگز نرو

از پیش من هرگز نرو، من بی تو تنها می شوم

با حرف هر بیگانه ای، رسوای رسوا می شوم

 

گم می شوم در چشم تو، تا یک نظر بر من کنی

با یک نگاهت نازنین، من باز پیدا می شوم

 

من قطره ام دریای من، گم گشته ام در ساحلت

با اینکه ناچیزم ولی، من با تو دریا می شوم

 

من شوکت و ملک جهان، هرگز نمی خواهم ولی

تا تو نگاهم می کنی، سلطان دنیا می شوم

 

معنا ندارم بی تو من، در دفتر و دیوان دل

اما چو اسمت می رسد، شیدای شیدا می شوم

 

وقتی تو باشی پیش من، چیزی نمی خواهد دلم

از پیش من هرگز نرو، من بی تو تنها می شوم