شعر، موسیقی، داستان و ....

مطالب متنوع و جذاب

شعر، موسیقی، داستان و ....

مطالب متنوع و جذاب

دانلود آهنگ لری - دسمه بئیر - با صدای ایرج رحمان پور

دانلود آهنگ لری - دسمه بئیر - با صدای ایرج رحمان پور

همراه با متن ترانه و ترجمه فارسی اشعار

 

دانلــــــود آهنـــگ

 

متن ترانه و ترجمه فارسی اشعار

 

دسمه بئیر

دستم را بگیر

دسمه بئیر تا بکه گل دو تل حُشکِ دارِ درد

دستم را بگیر تا دو دستِ این تن رنجورم، نیرو بگیرند

تو چی میل زنه منه، چی خین دِ رگیام بَگَرد

تو بمانند شوق زنده ماندن، مثل خون در رگهایم جریان پیدا کن

شون بیار تا سر بنیم زار، بزنم سیر بگری ویام

شانه هایت را بیاور تا سر روی آنها بگذارم و سیر گریه کنم

ره بونم رو، رو د ِخین، وا چَنگ دِ چشیام

تا به وسیله چنگ، رودی از خون، از چشمهایم جاری کنم

باریه برف ئو زیه باد، بادِ بی رحمه طوفونی

برف آمده و بادی سخت و طوفانی شروع به وزیدن کرده است

شل شَکَت، می زنم زار، سر رَیا سرگردُونی

و من خسته و لنگان بر سر راه های سردرگمی زاری می کنم

گرم دَسِت، یادگاری، تش ئو تژگایا قدیمه

گرمای دستت خاطره و یادآور آتش و آتشگاه های قدیم است

مخمل صِدات نشونی، پیونی تونو نَسیمه

و نرمی صدایت، نشانه ای از پیوند تو و نسیم(برخورد نفس با تارهای صوتی)است

لاله داغ  ِد دل، اَقاقی خاموش

گل لاله پر داغ و گل اقاقی ساکت مانده

شقایق چاک چاک، بنوشه سی پوش

شقایق سینه اش از درد چاک چاک شده و گل بنفشه سیاه پوشیده

نه د دل آز، نه د لار جو، نه د پایام تاو رتن

نه میلی به رفتن دارم و نه توانایی رفتن، و نه پاهایم قوّت رفتن را دارند

دَسِمِه بئیر، تو بوحو سیم، بیتِ کوچِ، تا بئینیم خاو رَتن

دستم را بگیر و برایم تو رانه رفتن را زمزمه کن تا با هم، خواب رفتن را ببینیم

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد