شعر، موسیقی، داستان و ....

مطالب متنوع و جذاب

شعر، موسیقی، داستان و ....

مطالب متنوع و جذاب

دانلود آهنگ لری - اوره بهارو - با صدای ایرج رحمان پور

دانلود آهنگ لری - اوره بهارو - با صدای ایرج رحمان پور

همراه با متن ترانه و ترجمه فارسی اشعار

 

دانلــــــود آهنـــگ

 

متن ترانه و ترجمه فارسی اشعار

ابر بهاری

تو چی اور بهارو، زی و رتی، منم و آسمونی پُر دِ پَتی

تو مانند ابر بهاران باریدی و رفتی، من ماندم و آسمانی پر از  خالی(تنهایی به وسعت آسمانها)

میحا روم تا تمومِ آسمونه، دِ دُم اوریا دنیا بَگردم

می خواهم به آسمانها بروم و در میان ابرها  تو را جستجو کُنم

تو چی ناله گرونِ درده داری، نیشم زی و رتی چی کاوَه ماری

تو همانند سوز ناله ی شخصی دردمند، مرا همانند مار نیش زدی و رفتی

وا کُمی دسلات، کُم چش و چاره دِ ظلماتِ شاه ماریا بَگَردِم

با کدامین وسیله و کدامین چشم و تدبیر در آن تاریکی به دنبال سلطان مارها بگردم

تو چی برق و بریقه، کَس مزونی، نشو دِی و بیئی و بی نشونی

تو مانند زرق و برقی که کسی به آن توجه نمی کند، آن را نشان دادی اما خودت بی نشان شدی

خیالَه رَتنم تا کهکشونیا، مگر دِ خاو آساریا بگردم

خیال رفتن به دنبالت را تا کهکهشانها دارم، شاید در خواب با ستاره ها گردش کنم

تاسِسم دِ دس بغض و اَنگُوره، دلم سی بُنگ بَرزی میکه کوره

خفه شدم از دست بغض و گریه های درونی، دلم برای فریاد بلندی جوشش می کند

دَ شهر دیرِ دیرِ، چولِ  چولی، دیواریانه سی پاساریا بگردم

در شهری دور دور و خالی از سکنه به دنبال تو در سایه خرابه ها می گردم

بیلا بگریوام وِه وَبتَرینه، شو شوه زرنگ کَس کَس موینه

بگذار تا به بدترین وضعی که پیش آمده گریه کنم، شب شبی تاریک است و کسی کسی را نمی بیند

اَگر بنیشم دل بیقراره، اَر حیز بِگِرم سایم دیاره

اگر ساکت بنشینم دلم بیقرار است و اگر قیام کنم سایه ام معلوم است (آماج تیر دشمنان قرار می گیرم)

نظرات 3 + ارسال نظر
مجتبی سه‌شنبه 15 فروردین 1402 ساعت 12:07

دستتون دردنکنه.
اگه اهنگشو هم بزارید ممنون میشم.
با تشکر

مجتبی سه‌شنبه 22 آذر 1401 ساعت 08:25 http://garavand90.blogsky.com

لینک دانلود اهنگ خرابه!!

مجید شنبه 27 آبان 1396 ساعت 18:34

اور بهارو

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد